Als bedrijf is het hebben van een professionele website een absolute must. Een professionele website kan op verschillende manieren bijdragen aan de groei van jouw bedrijf.
In dit artikel gaan we dieper in op hoe een professionele website kan bijdragen aan het succes van jouw bedrijf.
We doen dat aan de hand van vier belangrijke uitgangspunten, namelijk:
Het hebben van een professionele website bouwt vertrouwen op bij jouw potentiële klanten. Want een professionele website met een goed ontwerp, gebruiksvriendelijke navigatie en duidelijke informatie over jouw producten of diensten, zal potentiële klanten overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen. Een professionele website draagt in het algemeen natuurlijk ook bij aan het versterken van jouw merkimago.
Een technisch sterke website vergroot de vindbaarheid van jouw bedrijf in zoekmachines zoals Google. Dit komt omdat zoekmachines websites met een professioneel ontwerp, relevante inhoud en gebruiksvriendelijke navigatie hoger in de zoekresultaten plaatsen. Door hoger in de zoekresultaten te staan, zul je meer bezoekers naar jouw website trekken en meer potentiële klanten bereiken.
Voor veel van onze klanten gaan wij een stap verder en benutten we de kansen die SEO (Search Engine Optimization, d.w.z. organische vindbaarheid) biedt. Met behulp van speciale tooling zien we precies hoeveel zoekvolume er is op relevante zoektermen. Maar ook hoe moeilijk het is om hoog te ranken op de betreffende zoekwoorden.
We bieden al onze klanten inzicht in de prestaties van hun website in de zoekmachines, maar ook in de potentie die er ligt.
Een professionele website is 24/7 beschikbaar, wat betekent dat jouw bedrijf altijd toegankelijk is voor potentiële klanten. Dit is vooral belangrijk in een tijd waarin het gebruik van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets de norm is geworden. Potentiële klanten kunnen jouw website bekijken en contact met je opnemen (via bijvoorbeeld het contactformulier), op momenten dat het hun uitkomt.
Een marketinggerichte website, het soort websites waarin COMMAR is gespecialiseerd, biedt de mogelijkheid om leads te genereren. Door middel van formulieren en call-to-action-knoppen op jouw website, kun je potentiële klanten stimuleren om contact met jou op te nemen of bijvoorbeeld om zich in te schrijven voor jouw nieuwsbrief.
Hierdoor kun je waardevolle informatie verzamelen over jouw potentiële klanten en deze informatie gebruiken om gerichte marketingcampagnes op te zetten.
Bovengenoemde uitgangspunten beschrijven hoe een website kan bijdragen aan de groei van jouw bedrijf. Maar hoe ziet een succesvolle website er in de praktijk er dan uit? Daarvoor is wat ons betreft een grote focus op gebruiksvriendelijkheid onmisbaar.
Want websitebezoekers zijn vluchtige bezoekers. Daarom is het belangrijk ze snel naar de plek van bestemming te leiden en te overtuigen van jouw bedrijf en/of diensten.
Natuurlijk zijn er vele manieren waarop je jouw website gebruiksvriendelijker kunt maken, we geven een paar voorbeelden:
Met een chatfunctie kunnen bezoekers direct contact met je opnemen. Dit kan de conversie verhogen en klanttevredenheid bevorderen. Ook op onze website maken we met veel enthousiasme gebruik van deze mogelijkheid. Bijna alle leads die zich via de chat hebben aangediend, zijn klant geworden bij COMMAR.
Natuurlijk zitten er wel haken en ogen aan. Denk bijvoorbeeld goed na over de bereikbaarheid. Wanneer een reactie via de chat te lang op zich laat wachten, komt dat niet professioneel over.
We schreven eerder al een blog over de voor- en nadelen van een chatfunctie op een website.
Vooral bij een website waarop veel verschillende diensten of producten gepubliceerd staan, is het hebben van een zoekfunctie een aanrader. Want een zoekfunctie maakt het gemakkelijk voor bezoekers om te vinden wat ze zoeken op je website. Zorg ervoor dat de zoekfunctie prominent aanwezig is en dat de zoekresultaten relevant zijn.
Een duidelijke en gestructureerde navigatie maakt het voor bezoekers gemakkelijk om te vinden wat ze zoeken. Zorg ervoor dat je de belangrijkste pagina’s in de hoofdnavigatie plaatst.
Benoem, indien mogelijk, concreet de belangrijkste diensten in je hoofdmenu. Zoals ook wij dat hebben op onze website. Ook op die manier geef je in een oogopslag duidelijkheid wat bijdraagt aan een betere gebruiksvriendelijkheid voor de websitebezoeker.
Zorg ervoor dat je website goed wordt weergegeven op mobiele apparaten. Dit is niet alleen belangrijk voor de gebruikerservaring, maar ook voor je positie in de zoekresultaten van Google.
Een snelle website zorgt voor een betere gebruikerservaring en kan ook bijdragen aan een betere positie in de zoekresultaten van Google.
Zorg voor duidelijke call-to-actions (CTA) op je website, bijvoorbeeld om contact op te nemen, een offerte aan te vragen of een product te kopen. CTA’s lenen zich overigens bij uitstek voor A/B testen. Zo ontdek je welke CTA’s het meest converterend werken.
Zorg voor goede en relevante content op je website die aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Dit kan bijdragen aan een hogere positie in de zoekresultaten en een hogere conversie.
Door het implementeren van deze functionaliteiten en verbeteringen kun je de gebruikerservaring van jouw website verbeteren en daarmee bijdragen aan de groei van jouw bedrijf.
Benieuwd wat de mogelijkheden van online zijn voor jouw bedrijf en/of website? We staan graag open voor een kennismaking! Bel ons. Of stel je vraag via het formulier op deze pagina.
Deel deze post via:
Uitgelichte blogs
Bezoekadres:
Bomkade 23
Dordrecht
Postadres:
De Horst 41A
Sliedrecht
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.