Vernieuwde website én online marketing voor de gehoorexperts van Ronell.

Vernieuwde website én online marketing voor de gehoorexperts van Ronell.

Wie zijn de Ronell gehoorexperts?

Werken in de herrie? Tussen zware machines die 24/7 hun lawaai over je heen gooien? Niet al te comfortabel. Althans, om die reden klopt werkend Nederland aan bij de gehoorexperts van Ronell.

Ronell is met ruim 20 jaar ervaring een toonaangevend bedrijf binnen de gehoorbeschermingbranche. Ze creëren dagelijks de ideale pasmaat dankzij geavanceerde 3D-technieken.

De otoplastieken worden ontwikkeld in het eigen laboratorium. Vervolgens rijden de gehooradviseurs door heel Nederland om werklui in allerlei sectoren te voorzien van comfortabele oordoppen.

Nieuwe website en online marketing

Om nog beter onder de aandacht te komen bij de doelgroep van Ronell realiseerde we een vernieuwde website. Om deze vervolgens te gebruiken als fundament voor verschillende online campagnes.

0 x
zoveel websitebezoekers
0 %
meer conversie in totaal
0 %
besparing op advertentiekosten

Nieuwe klanten optimaal verwelkomen! We gingen op zoek naar de juiste mix tussen website en online campagnes

Nog meer mensen kennis laten maken met Ronell! De uitdaging voor Ronell was te vinden in het online landschap. Na jarenlang succes te boeken in eigen netwerk en bij lokale ondernemers of grotere spelers binnen werkend Nederland, zijn we verder gaan kijken.

De eerste experimenten vonden eind 2020 plaats met online campagnes via Google Ads. We verzamelden data, heel veel data! Onder andere dankzij een uitgebreide implementatie van Google Tag Manager, Universal Google Analytics en Google Analytics 4, kwamen we achter veel nieuwe informatie over onze websitebezoekers.

“We hebben goed geluisterd naar de data om een nieuwe website te creëren!”

 

De COMMAR aanpak

1 juli 2021, de datum van livegang en bovendien het startsignaal om online de spotlight op te zoeken.

Hiermee kenmerkt 2021 het jaar van een grote stap richting online professionalisering. De nieuwe website zorgt voor een mooie landing voor alle online campagnes die we hebben opgezet. Ook was Ronell.nl geen nieuw domein voor ons. Door alle verzamelde data van afgelopen maanden hebben we meer inzicht dan ooit tevoren.

Onze aanpak:

  1. Opgedane informatie benutten uit o.a. Google Ads campagnes en analytics metrics om de nieuwe website zo goed mogelijk op de kaart te zetten middels online marketing.
  2. Moderne online marketing methodes benutten door doordacht om te gaan met SEO, SEA en social media advertising.

 

Daarbij hielden we rekening met de volgende ‘gedachten’:

  • Welke online marketing opties zijn interessant om nieuwe klanten te werven?
  • Hoe richten we de meetbaarheid zo in, dat we vastgestelde KPI’s kunnen beetpakken en optimaliseren zodat het hoogste rendement behaald wordt?
  • In welke tijdsperiode kunnen we voorgestelde middelen en de meetbaarheid implementeren?

 

Resultaten sinds livegang!

Online marketing opties inzetten voor meer verkeer en leads!
De focus lag op het aantrekken van nieuwe gebruikers, het overtuigen op de website en sturen naar meer conversies. Ofwel. Nog meer werklui voorzien van professioneel gehoorapparatuur.

  • Een duidelijke stijging in organisch en betaald website verkeer
  • Bijna 3x zoveel websitebezoekers vergeleken met dezelfde periode vorig jaar
  • Een totale stijging van ruim +35% conversies in totaal ten opzichte van de periode voor de nieuwe website en online marketing plannen.
  • Een stijging van +42% conversies via Google Ads Search en Display campagnes
  • Een besparing op kosten per conversie van -75% sinds het lanceren van de nieuwe website met betere conversieflow.

 

Onze intensieve samenwerking kende uiteindelijk twee winnaars: de werknemers die voorzien zijn van helder advies en een mooi product én uiteraard Ronell die haar online doelen voor dit jaar behaalde. Ook zijn we zelf trots op onze aanpak. Zo willen we de komende periode aanpakken om nog meer te doen met SEO en social media op de kanalen van Ronell.

Meer weten over dit traject? Doe Jeroen een belletje. Hij was projectleider en online marketing specialist voor dit project met Ronell Gehoorbescherming.

Sparren over online marketing?

Jeroen Terhoeve
Specialist online marketing 

+31 6 398 979 41

Inhoud van deze casus

Google marktonderzoek

Google marktonderzoek.

Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.

Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.

Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.

Google marktonderzoek

Google marktonderzoek.

Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.

Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.

Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.