Wil jij weten wat de impact is van alle online kanalen die je inzet? Kies dan voor een implementatie van Google Analytics of het nieuwe Google Analytics 4.
In deze blog leggen we je graag uit wat je met de allerlaatste versie van Google Analytics kunt meten. ‘Meten is weten’ is niet zo’n gek cliché.
Het woord ‘Analytics’ zegt het al een beetje. Je kunt meten, ofwel analyseren, wat er op jouw website gebeurd. Omdat Google in een zin te noemen is met ‘big data’ is het ook niet zo gek dat juist ‘big tech company’ Google deze data beschikbaar maakt. Google Analytics wordt vaak gebruikt door marketeers en websitebeheerders om online gedrag te analyseren. Deze data is namelijk interessant om in te zetten in online-advertentie campagnes, als wel te gebruiken voor doelgroepanalyses en bijvoorbeeld het meten van ROI van webshopproducten.
Google Analytics 4 is de nieuwste grote makeover van Google Analytics. Sinds 2019 te testen, maar nu ook echt de nieuwe standaard. We zouden wel adviseren om de oude Universal Analytics en nieuwe GA4 naast elkaar te zetten, mocht je er net mee beginnen. Het is namelijk (nog niet) mogelijk om oude data uit de UA property over te zetten naar Google Analytics 4.
GA4 werkt ook op basis van machine learning. GA4 kan dus zelf met adviezen komen. Wij zijn heel benieuwd wat hier vandaan komt.
Wil je zelf aan de slag? Let dan om te beginnen even op de handigheidjes. Ik heb ze zelf nergens opgezocht, maar door Google Analytics 4 al veel in te zetten voor onze klanten, kwam ik erachter dat ik bepaalde instellingen anders moet gebruiken.
Wij zijn enorm enthousiast over de nieuwe interface. Niet alleen versterkt het onze campagnes, we halen ook echt veel uit de data voor onze klant. Het installeren is iets wat we graag voor je oppakken, zodat jij ook maximaal kunt profiteren van je eigen data-inzichten.
Deel deze post via:
Uitgelichte blogs
Bezoekadres:
Bomkade 23
Dordrecht
Postadres:
B. Winklerplein 76
Sliedrecht
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.