Let op. Deze wetgeving geldt vanaf 1 maart 2024
Heb jij het al op orde? “V2” of “Cookie concent versie 2”, is de “verbeterde” versie van cookie technologie die beter voldoen aan huidige privacywetgeving en gebruikersverwachtingen. Deze pricacy is vastgesteld in de AVG (Algemeen Verordening Gegevensbescherming). Voor Nederland geldt de Europese wetgeving hierover.
Cookies zijn als kleine notitiebriefjes die een website achterlaat op je computer of telefoon wanneer je deze bezoekt. Stel je voor dat je een winkel binnenloopt en de winkelier een notitie maakt over wat je leuk vindt, zodat hij je de volgende keer dat je binnenkomt beter kan helpen. Op internet doen cookies iets soortgelijks voor websites.
👋🏼 Als je inlogt op een website, helpt een cookie de site te onthouden dat jij het bent. Zo hoef je niet elke keer je naam en wachtwoord in te voeren als je de site bezoekt
👞 Cookies kunnen bijhouden wat je interessant vindt op een site, zoals welke artikelen je leest of welke producten je bekijkt. Dit helpt de website om je aanbevelingen te geven die bij jou passen
🛒 Voor online winkels onthouden cookies wat je in je winkelwagentje hebt gestopt. Zelfs als je de site verlaat en later terugkomt, zijn de spullen nog steeds in je wagentje
🧐 Sommige cookies helpen websites te begrijpen hoe mensen de site gebruiken, welke pagina’s populair zijn, en hoe mensen navigeren. Dit helpt de website om beter en gebruiksvriendelijker te worden.
Het is nu verplicht om van websitebezoekers expliciete toestemming te verkrijgen voor het gebruik van deze cookiedata!
Oké, het is een grote stap vooruit in de bescherming van persoonlijke gegevens, maar ook een uitdaging voor veel bedrijven.
“Hoe blijf je namelijk compliant én klantvriendelijk tegelijk?”
Bij COMMAR zien we in deze uitdaging ook een kans en zijn we gelijk hierop ingesprongen. Om in vaktermen te blijven, we spelen dus in op de specifieke wetgeving hierover: De Digital Markets Act (DMA).
De DMA richt zich voornamelijk op zogenaamde ‘poortwachters’, grote techbedrijven die een aanzienlijke invloed hebben op de markt en die de toegang tot bepaalde digitale diensten of markten kunnen controleren. Het doel van de DMA is om te voorkomen dat deze bedrijven hun macht misbruiken om concurrentie te beperken, innovatie te stikken of keuzes voor consumenten en bedrijven te beperken.
De DMA moedigt transparantie en eerlijke praktijken aan, wat kan leiden tot meer duidelijke en gebruikersvriendelijke benaderingen van cookieconsent en dataprivacy, zelfs als deze maatregelen meer direct worden geregeld door andere wetgeving zoals de AVG.
Afijn. Wij als webbureau willen dat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken. Al zul je wel stappen moeten zetten om dit te regelen.
Privacy is tegenwoordig superbelangrijk voor iedereen die online is. Mensen willen weten dat hun gegevens veilig zijn en dat ze controle hebben over wat er met hun informatie gebeurt.
Daar komt onze oplossing, CookieCode om de hoek kijken!
Wij bieden een superhandige oplossing die ervoor zorgt dat jouw website helemaal voldoet aan de privacyregels. Onze cookiebanner is niet alleen helemaal up-to-date met de wetgeving, maar zorgt er ook voor dat je bezoekers precies kunnen kiezen welke cookies ze accepteren: Voor de noodzakelijke cookies die je site soepel laten lopen, de prestatiecookies die je helpen je website te verbeteren, en de advertentie/tracking cookies voor die gerichte advertenties.
Het mooie is dat onze oplossing supergebruiksvriendelijk is. Je bezoekers krijgen duidelijke keuzes, wat betekent dat ze zich veilig en gerespecteerd voelen op jouw site. Daarnaast ziet onze cookiebanner er ook nog eens goed uit, dus je website blijft strak, passend bij jouw stijl.
Neem contact met ons op, en we laten je zien hoe eenvoudig het is om met CookieCode een privacyvriendelijke omgeving voor je website te creëren.
Laten we ervoor zorgen dat jouw website klaar is voor de toekomst, ik bedoel, vandaag!
Deel deze post via:
Uitgelichte blogs
Bezoekadres:
Bomkade 23
Dordrecht
Postadres:
De Horst 41A
Sliedrecht
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.