Groen licht!
Google Ads en onlinemarketingstrategie voor Woord en Daad. De samenwerking is opnieuw verlengd.
Zo blijven we betrokken bij Woord en Daad, die zelf landelijk en internationaal opereert om de verbinding te leggen tussen mensen, organisaties, bedrijven en lokale partners in verre landen. Het doel? Duurzame en positieve verandering voor mensen in armoede. Dit alles vanuit een Bijbels perspectief.
βDoe je werk goed, kom na wat je beloofdβ
We zien deze uitspraak op de website van deze Ngo voorbij komen. Iets wat matcht met onze eigen visie. Een nuchtere oprechte aanpak en meedenken over wat echt zou kunnen werken. Ofwel, goed werk leveren, waar we allemaal iets aan hebben!
Toen Jeroen in 2020 gevraagd werd om mee te denken over onlinemarketing voor Woord en Daad, hoefde hij daar niet lang over na te denken. Hoewel hij in Nieuw-Zeeland op rondreis was, kon hij gewoon online aanschuiven (weliswaar met 12 uur tijdsverschil) om het online landschap uit te tekenen. Vanaf die tijd hebben we de eerste Google Ads campagnes ingericht, zijn we de website gaan doormeten en zijn we eens gaan sparren over de mogelijkheden.
Nu ruim 3 jaar later is de samenwerking verder gegroeid naar een combinatie tussen optimalisatie, databeheer en consultancy. Ook Maarten is nauw betrokken op het gebied van websites en automation.
Wat we allemaal doen? Bijna te veel om op deze pagina te vermelden. Maar we lichten graag een tipje van de sluier.
Online marketing is een uitermate geschikt middel gebleken om nieuwe sponsoren te werven. Door de doordachte inzet van de volgende kanalen zorgen we inmiddels voor tientallen conversies per maand voor het sponsorprogramma:
π Google Ads Zoekmachine campagnes
π° Gratis klikken via het Google Ads Grants programma
π§ Google Ads Performance Max strategiecampagne
π₯ YouTube campagnes met diverse InStream Ads
βοΈ Gmail campagnes
π± Responsieve beeldadvertenties op websites en apps
π±πΌββοΈ Gepersonaliseerde remarketing
Conversies behalen we met grote regelmaat. Zo kunnen mensen informatiepakketten aanvragen, online donaties doen en natuurlijk zich aanmelden voor een eigen sponsorkind. Een persoonlijke manier van kindsponsoring waar er sprake is van een nuttige investering in de toekomst van jongeren wereldwijd.
Woord en Daad is een grote organisatie met uiteenlopende projecten. Van donatie-acties tot kerkcollectes, de organisatie van een Werelddag of de promotie van een documentaire over het 50-jarig bestaan, podcasts, eindejaarscampagnes en meer.
De inzet van online marketing is stiekem niet meer weg te denken. Dankzij het COMMAR dashboard is er intern precies te zien waar elke marketingcent naartoe gaat.
Een groot voordeel in vergelijking met klassieke marketing in bijvoorbeeld de krant of langs de snelweg. Klikkosten, kosten per conversie, conversiepercentages en natuurlijk behaalde doelen.
Het gepersonaliseerde dashboard voor onze klanten is een verademing qua kosteninzicht. En dat mag, juist bij een organisatie die draait op donaties en giften. Het budget wordt besteed op de plekken waar we impact kunnen maken. Impact in de levens van echte mensen, waar ze ook wonen.
π΄π» PotentiΓ«le deelnemers bereiken voor Sport for Others, het jaarlijkse sportevenement waar Woord en Daad nauw bij betrokken is
π De mini-documentaire van het 50 jarig bestaan van Woord en Daad promoten bij de doelgroep
βͺοΈ Kerksponsoring onder de aandacht brengen middels diverse online banners
π Promotie van het sprankelende programma van de jaarlijkse Werelddag
ποΈ De Woord en Daad podcast via het Grants programma prominent in Google naar voren laten komen
π± Actiecampagnes opzetten om aandacht te trekken voor het Sponsorprogramma van Woord en Daad
π§πΌβπ» Actief meedenken over de inzet van sociale media en advertenties op Facebook en Instagram
ποΈ Alle online data inzichtelijk krijgen en houden in een uitgebreid COMMAR dashboard
We vallen in herhaling, maar het is waar. Alles wat aandacht krijgt, groeit mogelijk uit tot iets moois. Onlinemarketing doen we samen. Jij en wij. Graag ontdekken we wat de mogelijkheden zijn van onlinemarketing met jouw organisatiedoelen op de voorgrond.
Wil jij dat ook? Neem dan eens contact op met Jeroen. Hij werkt voor uiteenlopende organisaties aan online groei. Ook in jouw branche is dit zeer waarschijnlijk mogelijk π
Uitgelichte casussen
Bezoekadres:
Bomkade 23
Dordrecht
Postadres:
De Horst 41A
Sliedrecht
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.