Wij vinden personeel voor het Albert Schweitzer ziekenhuis.

Wij vinden personeel voor het Albert Schweitzer ziekenhuis.

Het Albert Schweitzer ziekenhuis

Net zoals COMMAR, is ook het Albert Schweitzer ziekenhuis gevestigd in Dordrecht. Met drie locaties waar ruim 250 medische specialisten, 500 vrijwilligers en +3.500 medewerkers hun steentje bijdragen aan de zorg in Nederland, is Albert Schweitzer ook dit jaar op zoek naar verse krachten.

0 +
SEA en Social campagnes
0 +
Vacatures
0 %
Conversies via Ads

Uitdaging

Met een groot aantal vacatures als IC-verpleegkundige en diverse rollen binnen het ziekenhuis heeft Albert Schweitzer een riante uitdaging te pakken voor dit jaar. Onder andere door het lang aanhouden van de coronacrisis is de vraag naar personeel groot.

COMMAR is gevraagd om de online werving een impuls te geven. Met name via Google Advertising en Social Media winnen we aan terrein. Mét resultaat. Zo vinden we ca. 30% meer bezoekers van de vacatures online via onze advertenties. Daarnaast is maar liefst 25% van alle conversies (en dus sollicitaties) afkomstig van onze Google of Social media advertenties. 

commar uitleg over social ads

 

Aanpak online strategie

Een sterke data basis neerleggen. Door het volledig doormeten van de website en haar vacatures via Google Tag Manager weten we de volledige funnel in kaart te brengen. Van interessegroep tot uiteindelijke sollicitant. Juist door het vergaren van zoveel mogelijk data kunnen we de juiste kandidaten vinden.

 

Werken met doelgroepfasering via het See-Think-Do-Care model van Google

Solliciteren doe je niet in één dag. Door de doelgroep te bereiken in verschillende fasen van interesse, kunnen we de juiste soort boodschap en toon brengen.

Daarbij maken we gebruik van het See-Think-Do-Care model van Google:

 

“Het marketingmodel van Google welke is ontworpen om de klant in iedere fase van de klantreis te bereiken. Deze bestaat uit vier fases: See, Think, Do en Care. In iedere fase werkt het model met KPI’s uit wat de verwachting is van deze verschillende fases.”

 

Voor onze klant hebben we de verschillende fasen uitgebreid opgeschreven, onderzocht en hierbij de bijpassende KPI’s en marketingopties voor uitgewerkt.

Dit leidde tot een aanpak o.a. bestaande uit:

  • Facebook Branding
  • Google Ads Display banners
  • Google Ads Search, RLSA en Remarketing
  • Actiematige campagnes passend bij de vacature met prioriteit

 

De samenwerking met het ASz is prettig. Samen zien we resultaat en werken we aan een mooi doel in de zorgsector. Al het talent is welkom!

 

op z'n joeri

 

Ook een wervingscampagne?

Denk dan eens aan online advertising. Val niet voor de hoge commissies van Indeed, maar wees creatief met eigen advertenties. Voor iedere branche liggen er kansen. Wil jij meer weten over onze aanpak? Spar dan eens met Jeroen. Hij zoekt voor jou een ingang in de drukke vacaturemarkt.

Sparren over online marketing?

Jeroen Terhoeve
Specialist online marketing 

+31 6 381 414 86

Inhoud van deze casus

Google marktonderzoek

Google marktonderzoek.

Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.

Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.

Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.

Google marktonderzoek

Google marktonderzoek.

Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.

Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.

Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.