Online kanalen maximaal inzetten om ziekenhuispersoneel te werven.

Online kanalen maximaal inzetten om ziekenhuispersoneel te werven.

Het Albert Schweitzer ziekenhuis

Net zoals COMMAR, is ook het Albert Schweitzer ziekenhuis gevestigd in Dordrecht. Met drie locaties waar ruim 250 medische specialisten, 500 vrijwilligers en +3.500 medewerkers hun steentje bijdragen aan de zorg in Nederland, is Albert Schweitzer ook dit jaar op zoek naar verse krachten.

0 +
Verschillende online campagnes
0 +
Vacatures te promoten
0 +
Actie campagnes

Uitdaging

Met een groot aantal vacatures als IC-verpleegkundige en diverse rollen binnen het ziekenhuis heeft Albert Schweitzer een riante uitdaging te pakken voor 2022. Onder andere door het aanhouden van de coronacrisis is er vraag naar extra personeel op de afdelingen.

COMMAR is gevraagd om de online werving een impuls te geven. Met name via Google Advertising en Social Media is hier aan terrein te winnen.

commar uitleg over social ads

 

Aanpak online strategie

Een sterke data basis neerleggen. Door het volledig doormeten van de website en haar vacatures via Google Tag Manager weten we de volledige funnel in kaart te brengen. Van interessegroep tot uiteindelijke sollicitant. Juist door het vergaren van zoveel mogelijk data kunnen we de juiste kandidaten vinden.

Werken met doelgroepfasering via het See-Think-Do-Care model van Google
Solliciteren doe je niet in één dag. Door de doelgroep te bereiken in verschillende fasen van interesse, kunnen we de juiste soort boodschap en toon brengen.

Daarbij maken we gebruik van het See-Think-Do-Care model van Google:

“Het marketingmodel van Google welke is ontworpen om de klant in iedere fase van de klantreis te bereiken. Deze bestaat uit vier fases: See, Think, Do en Care. In iedere fase werkt het model met KPI’s uit wat de verwachting is van deze verschillende fases.”

Voor onze klant hebben we de verschillende fasen uitgebreid opgeschreven, onderzocht en hierbij de bijpassende KPI’s en marketingopties voor uitgewerkt.

Dit leidde tot een aanpak o.a. bestaande uit:

  • Facebook Branding
  • Google Ads Display banners
  • Google Ads Search, RLSA en Remarketing
  • Actiematige campagnes passend bij de vacature met prioriteit

 

COMMAR is enthousiast en dankbaar voor de opdracht. Juist het werken voor een zorginstelling in tijden van een zorgcrisis maken dit een uiterst zingevende campagne.

Ook een wervingscampagne?

Met de dure en onrustige vacaturemarkt biedt online advertising kansen. Wil jij niet onnodig veel investeren in bemiddelaars als Indeed, of vind jij de inzet van LinkedIn te prijzig? Ontdek eens alternatieve kanalen die jouw vacatures online in het zonnetje kunnen zetten.

Sparren over online marketing?

Jeroen Terhoeve
Specialist online marketing 

+31 6 398 979 41

Inhoud van deze casus

Google marktonderzoek

Google marktonderzoek.

Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.

Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.

Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.

Google marktonderzoek

Google marktonderzoek.

Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.

Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.

Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.