Het personeelstekort in de zorg groeit al jaren. Er staan ruim 50.000 vacatures open en dit loopt de komende jaren op naar een tekort van 190.000 medewerkers. Ook het Albert Schweitzer ziekenhuis (ASz) kan hierover meepraten. Met meerdere locaties in de regio Drechtsteden is de zorginstelling doorlopend op zoek naar personeel.
Om hun wervingsstrategie een impuls te geven, schakelde het ASz COMMAR in om hun online arbeidsmarktcampagnes in te richten. Dat bleek een uitstekende match waar recruitmentadviseur Claire Rog en communicatieadviseur Nina de Rijke je graag meer over vertellen.
Als het om de werving van personeel gaat, heeft het Albert Schweitzer ziekenhuis niet stilgezeten.
Claire: “We hebben met behulp van een extern bureau een prachtig concept voor arbeidsmarktcommunicatie ontwikkeld. Ook hebben we een vacaturewebsite laten maken en onze pre- en onboarding geprofessionaliseerd. Het enige wat nog ontbrak was een partner die ons kon helpen om dit online te vermarkten.”
De keuze voor COMMAR kwam via een aanbeveling van een collega in het marketingteam. “Het contact met Jeroen van COMMAR was meteen positief,“ aldus Claire, die met een goed gevoel terugkijkt op de opstartfase. “Hij verdiepte zich uitgebreid in onze visie en heeft deze vertaald naar een effectieve online strategie.”
Jeroen startte met het meetbaar maken van het bezoekersgedrag en de campagneresultaten door Google Analytics 4 aan de website en de socialmediakanalen te koppelen. Vervolgens richtte hij advertentiecampagnes in op Google Ads, Meta Ads en LinkedIn Ads. Het doel: zowel actieve als latente werkzoekenden bereiken, waardoor iedereen in de candidate journey wordt aangesproken.
Hij maakte in zijn campagne gebruik van responsieve advertenties, A/B-testen, Pmax-campagnes en remarketing. “Met dit soort wervingstrajecten moet je een hoop herrie maken onder je doelgroep, dus we hebben alles uit de kast gehaald,” aldus Jeroen.
Claire en Nina zijn erg tevreden over de resultaten. Alleen al in de afgelopen 12 maanden behaalden ze dankzij de campagnes van COMMAR indrukwekkende cijfers:
“Jeroen hield ons maandelijks op de hoogte van de prestaties en ontwikkelingen,” aldus Nina. “De communicatie was helder en de rapportages waren begrijpelijk, ook voor ons management. Dat was echt een pluspunt.”
Nu de online campagnes als een geoliede machine draaien, neemt een interne marketeer de taken van Jeroen na bijna 3 jaar over. Jeroen kijkt met een positief gevoel terug op de samenwerking met het Albert Schweitzer ziekenhuis: “Het contact met Nina en Claire was erg positief en ik ben trots dat we dit traject mochten kickstarten.”
—
Kamp jij met personeelstekort binnen je bedrijf? En heb je voor je gevoel alles al geprobeerd? COMMAR denkt graag met je mee om jouw online werving een boost te geven. Neem contact op met Jeroen en ontdek de mogelijkheden!
Uitgelichte casussen
Bezoekadres:
Bomkade 23
Dordrecht
Postadres:
De Horst 41A
Sliedrecht
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.
Ontvang unieke Google inzichten van jou en je concurrentie.
Je ontvangt binnen drie werkdagen een uitgebreid rapport met een analyse van eigen prestaties, en de prestaties van je concurrent.
Bekijk het voorbeeldrapport en bestel.